Asiakastyytyväisyys 2025
Toteutimme asiakastyytyväisyyskyselyn touko-kesäkuun vaihteessa. Kysely toteutettiin nettikyselynä asiakasyhtiöidemme hallituksen puheenjohtajille, jäsenille ja varajäsenille. Vastausprosentti ylitti neljänkymmenen, joka on nettikyselylle varsin kelvollinen tulos. Vastaajista 40 % oli hallituksen puheenjohtajia, 57 % jäseniä ja 3 % varajäseniä ja suurin osa oli toiminut hallituksessa 3-4 vuotta (38 %) tai 5-7 vuotta (22 %)
Kyselyssä selvitettiin muun muassa vastaajien asiointitapoja ja asioiden hoitumisia isännöinnissä, tyytyväisyyttä palveluihimme, suositteluindeksiä (NPS) sekä tiedonsaantia kokousten väleillä. Myös asiakkaiden näkemykset kehityskohteistamme ja vahvuuksistamme kiinnosti meitä.
Ja mitä selvitys meistä kertoi?
Suurin osa vastaajien yhteydenotoista tulee sähköpostilla ja asiansa saa heidän kertoman mukaan hoidettua yhdellä yhteydenotolla huikeat 73 % ja loput 27 % pääsääntöisesti yhdellä yhteydenotolla. Tyytyväisyys asiakaspalvelun toimivuuteen ja Isännöinti Elielin palveluihin sai erinomaisen arvosanan 4,76/5.
Yli 90 % vastanneista vastasi olevansa samaa mieltä tai melko samaa mieltä siitä, että tiedonsaannin sähköisten kanavien kautta kokousten väleillä on riittävää ja tämä tukee meidänkin kokemusta. Tuotamme aktiivisesti sisältöä ja sitä myös asiakkaiden toimesta hyödynnetään.
Kysyimme myös vastaajilta heidän suositteluhalukkuudesta eli siitä, kuinka monta prosenttia heistä suosittelisi Isännöinti Elieliä tuttavilleen. Asiakaskokemuksien selvittämisessä tämä tunnetaan NPS indeksinä. Tulos veti hiljaiseksi.
NPS indeksimme on 91 %!
Tämä on aivan poikkeuksellinen lukema alalle kuin alalle ja kertoo siitä, että pieteetillä tekemämme työ näkyy myös asiakkaille. Vertailuna voidaan pitää Kiinteistöliiton edellistä isännöinnin laatu tutkimusta vuodelta 2020, jossa isännöintiyrityksien keskimääräinen NPS oli 12.
Nöyrä kiitoksemme kaikille kyselyyn vastanneita. Myös jokainen vastauksiin kirjattu näkemyksenne vahvuuksistamme ja kehityskohteistamme on käyty läpi.
Tässä vielä muutama poiminta vahvuuksista, joka tutkimukseen on asiakkaan toimesta kirjattu ja joista me tunnistamme itsemme. Tätä me haluammekin olla!
”Nopea reagointi asioihin, rehellisyys, asioiden lainmukainen hoito, asiantuntemus, ystävällisyys”
”Isännöitsijä tuntee taloyhtiön asiat ja on kiinnostunut kehittämään yhtiötä.”
”Luotettavuus, on sanansa mittainen. Uusia asioita mietittäessä molemmat osapuolet osallistuvat ja tuovat esiin mielipiteensä.”
”Sovitut asiat edistyvät eikä samoihin asioihin tarvitse palata uudelleen.”
”Vahva ammatillinen osaaminen, jämäkkyys ja asioiden hoituminen. Kaupungin parasta osaamista.”